Laatste onderwerpen
Meest actieve berichtenplaatsers van deze week
Geen gebruiker |
Meest actieve berichtenplaatsers van deze maand
Geen gebruiker |
Wie is er online?
Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 16. Dit aantal is bereikt op di sep 05, 2023 2:10 pm.
Blanke vrijwilligers schminken zich zwart en roepen oeleboele.
3 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Blanke vrijwilligers schminken zich zwart en roepen oeleboele.
Afgelopen zondag bij de Brabantse Dag-parade in Heeze kwam wagenbouwersgroep “Ge wit ’t oit noit nie” op de proppen met een complete blackface-boot. Tientallen blanke vrijwilligers hadden zich helemaal zwart geverfd en verkleed als Afrikanen, om tijdens de optocht met speren te zwaaien en “oeleboele” te roepen.
Zie vanaf 2:15
Zie vanaf 2:15
Re: Blanke vrijwilligers schminken zich zwart en roepen oeleboele.
Nog meer zielig links en nikker geklaag
Artiest uit Hoofddorp bedreigd om 'racistische' make-up

Annemieke bij de gewraakte afbeelding NH Nieuws
Make-up artiest Annemieke Tip uit Hoofddorp is meermalen bedreigd; een onbekend aantal mensen ziet haar inzending voor de Make-up Awards als racistisch. "Ik kreeg telefoontjes van mensen die zeiden mijn kinderen iets aan te doen", zegt ze bij NH Nieuws.
Het conflict draait om een foto waarop een wit model te zien is met donkere schaduwen. "Ik wilde iets moois maken en het accent leggen op de ogen. Daarom besloot ik om met schaduw te werken, en schaduw breng je vaak aan met bruin", aldus Tip. De touwen en het jute om de nek van het model, pasten volgens haar juist goed bij de make-up. "Ik wilde iets ruws erbij hebben, naast de zachte, kleurrijke stoffen."
De eerste afkeurende reacties kwamen toen de jury van de Make-up Awards haar nomineerde voor de hoofdprijs en de foto deelde op Facebook. Het begon met een paar berichtjes op Facebook waarin Tip werd beschuldigd van racisme. "Daarna kreeg ik ook telefoontjes. Ze dwongen mij om de foto te verwijderen, en als ik dat niet zou doen, zouden ze mijn kinderen iets aandoen", vertelt ze.
Het was verschrikkelijk
Tip deed aangifte bij de politie. "Daarna werd ik wéér gebeld. Er werd tegen me gezegd dat ze me daar gezien hadden. Ook vertelden ze dat ze wisten dat mijn kinderen alleen naar huis waren gefietst. Het was verschrikkelijk. Heel bedreigend."
Bureau Discriminatiezaken kijkt niet op van de beschuldigingen. "Er zijn veel mensen die zich erg gekwetst voelen door bijvoorbeeld een piet die zwart is geschminkt", zegt directeur Frederique Janss. "Dat kan deze opgemaakte vrouw ook losmaken."
Make-up is kunstuiting
Woordvoerder Stefan Ammerlaan van de Make-up Awards benadrukt dat make-up-creaties moeten worden gezien als kunstuiting. "Het gaat om de artistieke kwaliteit Je krijgt er een gevoel bij of je krijgt er geen gevoel bij. Het is je eigen interpretatie", zegt hij. Ammerlaan begrijpt niet dat sommige mensen de creatie racistisch noemen. "Als wij hadden gemerkt dat ze racistische bedoelingen had met haar ontwerp, hadden we haar niet genomineerd."
Tip overwoog even om zich terug te trekken, maar zet toch door. "Het liefst wil ik dat kunstenaars hun dingen kunnen doen, zonder dat ze zich geremd voelen. Ik merk dat er steeds meer beperkingen in komen en ik hoop dat daar verandering in komt."
De Make-up Awards worden op 16 september uitgereikt.
https://nos.nl/artikel/2250029-artiest-uit-hoofddorp-bedreigd-om-racistische-make-up.html
Artiest uit Hoofddorp bedreigd om 'racistische' make-up

Annemieke bij de gewraakte afbeelding NH Nieuws
Make-up artiest Annemieke Tip uit Hoofddorp is meermalen bedreigd; een onbekend aantal mensen ziet haar inzending voor de Make-up Awards als racistisch. "Ik kreeg telefoontjes van mensen die zeiden mijn kinderen iets aan te doen", zegt ze bij NH Nieuws.
Het conflict draait om een foto waarop een wit model te zien is met donkere schaduwen. "Ik wilde iets moois maken en het accent leggen op de ogen. Daarom besloot ik om met schaduw te werken, en schaduw breng je vaak aan met bruin", aldus Tip. De touwen en het jute om de nek van het model, pasten volgens haar juist goed bij de make-up. "Ik wilde iets ruws erbij hebben, naast de zachte, kleurrijke stoffen."
De eerste afkeurende reacties kwamen toen de jury van de Make-up Awards haar nomineerde voor de hoofdprijs en de foto deelde op Facebook. Het begon met een paar berichtjes op Facebook waarin Tip werd beschuldigd van racisme. "Daarna kreeg ik ook telefoontjes. Ze dwongen mij om de foto te verwijderen, en als ik dat niet zou doen, zouden ze mijn kinderen iets aandoen", vertelt ze.
Het was verschrikkelijk
Tip deed aangifte bij de politie. "Daarna werd ik wéér gebeld. Er werd tegen me gezegd dat ze me daar gezien hadden. Ook vertelden ze dat ze wisten dat mijn kinderen alleen naar huis waren gefietst. Het was verschrikkelijk. Heel bedreigend."
Bureau Discriminatiezaken kijkt niet op van de beschuldigingen. "Er zijn veel mensen die zich erg gekwetst voelen door bijvoorbeeld een piet die zwart is geschminkt", zegt directeur Frederique Janss. "Dat kan deze opgemaakte vrouw ook losmaken."
Make-up is kunstuiting
Woordvoerder Stefan Ammerlaan van de Make-up Awards benadrukt dat make-up-creaties moeten worden gezien als kunstuiting. "Het gaat om de artistieke kwaliteit Je krijgt er een gevoel bij of je krijgt er geen gevoel bij. Het is je eigen interpretatie", zegt hij. Ammerlaan begrijpt niet dat sommige mensen de creatie racistisch noemen. "Als wij hadden gemerkt dat ze racistische bedoelingen had met haar ontwerp, hadden we haar niet genomineerd."
Tip overwoog even om zich terug te trekken, maar zet toch door. "Het liefst wil ik dat kunstenaars hun dingen kunnen doen, zonder dat ze zich geremd voelen. Ik merk dat er steeds meer beperkingen in komen en ik hoop dat daar verandering in komt."
De Make-up Awards worden op 16 september uitgereikt.
https://nos.nl/artikel/2250029-artiest-uit-hoofddorp-bedreigd-om-racistische-make-up.html
Gediscrimineerd als blanke
Voel me ook zwaar gediscrimineerd als blanke, bv: enige tijd geleden bedreigd met de dood en keel doorsnijden, ondertussen spuwend als een lama..je kent het vast wel... etc etc, mijn vrouw werd uitgemaakt voor vieze hoer zoals gebruikelijk etc...daarop zei ik: Kom maar dan,ik bel je vanavond op en dan kom je naar de plek en regelen we het even met elkaar (dit was werkelijk alles wat ik letterlijk gezegd heb!)...vervolgens was ik diegene die mee moest naar het buro, ik zou meneer islam bedreigd hebben met den dood..heb ruim 6 uren in cel/op buro doorgebracht, verhoort etc, ik mocht absoluut géén aangifte doen, getuigen zat in mijn voordeel die de staatsdienders niet wilden horen (buren etc) . Meneer de islamiet mocht dit schijnbaar wel, en ook nog onmiddelijk daar ik toen ditgeen zich afspeelde na nog geen 5 minuten gearresteerd werd omdat meneer islam aangifte wenste te doen.... de wereld op zijn kop...jaha had ik maar niet blank moeten worden zekers!
Enige tijd later ontving ik een schrijven van justitie dat ik niet vervolgd zou worden wegens gebrek aan bewijs! Tja, dat wist ik ook wel, heb hem niet bedreigd.
Enige tijd later ontving ik een schrijven van justitie dat ik niet vervolgd zou worden wegens gebrek aan bewijs! Tja, dat wist ik ook wel, heb hem niet bedreigd.

Laatst aangepast door Werner Heisenberg op do sep 13, 2018 10:43 am; in totaal 4 keer bewerkt
Werner Heisenberg- Posts : 266
Punten : 410
Reputatie : 80
Werner ik heb de laatste regel van jouw post verwijderd, omdat dit het open forum is, en dus voor iedereen leesbaar.
Frysk- Posts : 248
Punten : 460
Reputatie : 100
Frysk indien u bepaalde onderwerpen niet "geschikt" vind voor het open forum staat het u vrij deze te verplaatsen {ik probeer zelf enigszins rekening te houden met de commentaren erin,lukt mogelijk niet altijd}.
Zwarte hebben altijd wat te klagen,ze zien de splinter in een andermans oog echter de boomstam in het eigen oog zien ze niet.
Racisme!!!
Xhosa male initiate with white face paint in Knysna, South Africa
Young Xhosa initiate, who is going through the traditional Xhosa male initiation rite in Knysna, South Africa, in December 2006. He has been circumcised and is now spending a month in a special initiation camp just outside the township Khayalethu South. His face is painted with white clay to ward off attacks by witches.

https://andersryman.photoshelter.com/image/I0000il3bpqudJFI
Zwarte hebben altijd wat te klagen,ze zien de splinter in een andermans oog echter de boomstam in het eigen oog zien ze niet.
Racisme!!!
Xhosa male initiate with white face paint in Knysna, South Africa
Young Xhosa initiate, who is going through the traditional Xhosa male initiation rite in Knysna, South Africa, in December 2006. He has been circumcised and is now spending a month in a special initiation camp just outside the township Khayalethu South. His face is painted with white clay to ward off attacks by witches.

https://andersryman.photoshelter.com/image/I0000il3bpqudJFI
Hoeveel verkleden zich met Carnaval niet als Chinees of Mexicaan, kortom als ingezetene van een land. Toevallig was er nu een evenement wat over Afrka ging, niks aan de hand zou je zeggen! Maar de multi culti maffia houdt alles in de gaten, om je maar met de term racisme om de oren te slaan en het ergste is, dat ze ook nog agressief zijn! Die #%&*/+-_=@§$€£¥";# neuzen hitsen de boel flink op!
Gast- Gast
Schiet me nog iets te binnen. Voor jaren terug zat ik op een eetclub en we zaten lekker gezellig te OH, het ging over een verhaal wat vriend ooit vertelde dat hij een homo kende die een dildo in zijn reed had gestopt en hem er niet meer uitkreeg, dat moest in het ziekenhuis, ik zei toen voor de gijn of hij soms ook duracel batterijen had gebruikt, die gaan lekker lang mee! Iedereen heel smakelijk lachen natuurlijk, maar toen kwam er zo'n bosneger over de gang lopen en die hoorde ons, hij werd opeens heel agressief, want wij zouden hem van homofilie beschuldigen, onzin natuurlijk! De organisatoren hebben hem gekalmeerd en en rustgvend pilletje gegeven en toen droop hij af! Inderdaad, die gasten voelen zich gelijk beledigd en worden meteen agressief! Ze begrijpen onze humor niet en niets eigenlijk, ze horen hier gewoon niet! Bovendien discremineren ze zelf!
Gast- Gast
Niks mis met dit onderwerp in het open forum maar bij een post van Werner stond een opmerking die voor problemen kon zorgen, en vandaar die regel verwijderd, en niet de hele post.
Frysk- Posts : 248
Punten : 460
Reputatie : 100
December is in aantocht dus geven de linkse en "rechtse" nietsnutten acte de presence om elkaar te "bestrijden" over de rug van een kinderfeestje.
In plaats van ervoor te zorgen dat linkse gekken dit feest niet kunnen bederven,gaat de "rechtse" orde demonstreren om de linkse gekken de stroop af te vangen.
Demonstraties verwacht bij intocht Sinterklaas
29 september 2018
De gemeente Zaanstad wil de ‘discussie’ over Zwarte Piet graag vóór de intocht en buiten beeld van de nationale tv houden. Dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Inmiddels zijn er al drie acties voor 17 november aangekondigd.
De Nederlandse Volks-Unie (NVU), de ‘Doorbraak’-actievoerders rond Joke Kaviaar en ook Zaandammer Kevin de Koning Panen hebben aangegeven te willen demonstreren op die dag.
Constant Kusters, de leider van deneo-nazistische Nederlandse Volks-Unie kondigt tijdens het NVU-journaal van 28 september aan bij de burgemeester op bezoek te gaan “om de goedheiligman en zijn Zwarte Pieten welkom te heten.” De NVU gaat een aanvraag indienen om een “legale manifestatie langs de route” te houden.
Anti-racisme-activisten, waaronder de Zaanse Joke Kaviaar, schreven op Doorbraak een open brief aan de burgemeester waarin ze aankondigden “bij de intocht in Zaandam” actie te zullen ondernemen.
Rogier Meijerink van #Geen4MeiVoorMij en Michael van Zeijl van De Grauwe Eeuw die met burgemeester Hamming spraken over de Sint-intocht hebben geen concrete acties aangekondigd maar De Grauwe Eeuw ‘beraadt zich op verdere stappen’.
Van Zeijl riep vorig jaar tot een gewelddadige actie tijdens de nationale intocht en werd vijf dagen preventief vastgezet voorafgaand aan de Sinterklaasintocht in Dokkum.
VOOR Zwarte Piet
Kevin de Koning Panen wil op 17 november als de Sint aankomt in Zaanstad voor het oog van de Nederlandse tv-camera’s een demonstratie organiseren “VOOR Zwarte Piet!” Het evenement is op 7 juni op Facebook aangemaakt en inmiddels hebben 27 mensen aangegeven te zullen deelnemen. Hij heeft een vergunning bij Zaanstad aangevraagd, Kevin schrijft als toelichting:
“Alle Anti’s komen naar Zaandam schreeuwend dat Zwarte Piet niet kan en mag. Daarnaast zullen ze iedereen in Zaandam die VOOR Zwarte Piet is uitmaken voor racisten etc. Daarom is het tijd voor een tegen geluid.
De enige die al een aantal jaren discrimineren en fascistisch zijn, zijn zij die zich de Anti’s noemen! En zij zullen weer mogen demonstreren tegen Zwarte Piet en alle camera’s zullen weer op hun gericht zijn.
Dus we moeten van ons laten horen. Wij gaan ook een vergunning aanvragen om te protesteren, VOOR Zwarte Piet! Daarom is de locatie en tijd van waar wij ons geluid kunnen laten horen nog onbekend.”

https://www.deorkaan.nl/demonstraties-verwacht-bij-intocht-sinterklaas/
In plaats van ervoor te zorgen dat linkse gekken dit feest niet kunnen bederven,gaat de "rechtse" orde demonstreren om de linkse gekken de stroop af te vangen.
Demonstraties verwacht bij intocht Sinterklaas
29 september 2018
De gemeente Zaanstad wil de ‘discussie’ over Zwarte Piet graag vóór de intocht en buiten beeld van de nationale tv houden. Dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Inmiddels zijn er al drie acties voor 17 november aangekondigd.
De Nederlandse Volks-Unie (NVU), de ‘Doorbraak’-actievoerders rond Joke Kaviaar en ook Zaandammer Kevin de Koning Panen hebben aangegeven te willen demonstreren op die dag.
Constant Kusters, de leider van de
Anti-racisme-activisten, waaronder de Zaanse Joke Kaviaar, schreven op Doorbraak een open brief aan de burgemeester waarin ze aankondigden “bij de intocht in Zaandam” actie te zullen ondernemen.
Rogier Meijerink van #Geen4MeiVoorMij en Michael van Zeijl van De Grauwe Eeuw die met burgemeester Hamming spraken over de Sint-intocht hebben geen concrete acties aangekondigd maar De Grauwe Eeuw ‘beraadt zich op verdere stappen’.
Van Zeijl riep vorig jaar tot een gewelddadige actie tijdens de nationale intocht en werd vijf dagen preventief vastgezet voorafgaand aan de Sinterklaasintocht in Dokkum.
VOOR Zwarte Piet
Kevin de Koning Panen wil op 17 november als de Sint aankomt in Zaanstad voor het oog van de Nederlandse tv-camera’s een demonstratie organiseren “VOOR Zwarte Piet!” Het evenement is op 7 juni op Facebook aangemaakt en inmiddels hebben 27 mensen aangegeven te zullen deelnemen. Hij heeft een vergunning bij Zaanstad aangevraagd, Kevin schrijft als toelichting:
“Alle Anti’s komen naar Zaandam schreeuwend dat Zwarte Piet niet kan en mag. Daarnaast zullen ze iedereen in Zaandam die VOOR Zwarte Piet is uitmaken voor racisten etc. Daarom is het tijd voor een tegen geluid.
De enige die al een aantal jaren discrimineren en fascistisch zijn, zijn zij die zich de Anti’s noemen! En zij zullen weer mogen demonstreren tegen Zwarte Piet en alle camera’s zullen weer op hun gericht zijn.
Dus we moeten van ons laten horen. Wij gaan ook een vergunning aanvragen om te protesteren, VOOR Zwarte Piet! Daarom is de locatie en tijd van waar wij ons geluid kunnen laten horen nog onbekend.”

https://www.deorkaan.nl/demonstraties-verwacht-bij-intocht-sinterklaas/
Van die stickers wil ik ook graag, demonstreren zou ik wel willen, maar en er te slecht te been voor, maar en paar stickers in de buurt plakken lukt wel!
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3

» Nederlandse vrijwilligers tijdens de Boerenoorlog in het Hollanderkorps
» Oproepen tot Genocide op de Blanke bewoners van Zuid-Afrika
» Oproepen tot Genocide op de Blanke bewoners van Zuid-Afrika
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: