Laagland Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Nederland Vlaanderen draad op VNN.
Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen Emptydi dec 25, 2018 8:47 pm van Johan

»  Fastfoodketen Zuid-Afrika mag kolonisatie niet bespotten op tv
Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen Emptydi dec 25, 2018 9:53 am van Frysk

» account gewist!
Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen Emptyma dec 24, 2018 10:22 pm van Johan

» VNN Forum Moderator Gewond door linkse aanvallers in Oregon
Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen Emptyzo dec 23, 2018 4:47 pm van Johan

» Moordorgie swart op wit woed voort/plaasmoorde en aanvalle
Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen Emptyzo dec 23, 2018 4:15 pm van Johan

» Mijn account opgeheven zonder opgaaf redenen!
Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen Emptyzo dec 23, 2018 9:00 am van Frysk

» Rustg hier dezer dagen!
Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen Emptyvr dec 21, 2018 7:17 pm van Johan

» Initiatiefwet Bestuurlijk Verbod Rechtspersonen
Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen Emptydi dec 18, 2018 5:47 pm van Johan

»  Eurogendfor the "army" against European citizens.
Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen Emptyma dec 17, 2018 5:19 pm van Johan

Meest actieve berichtenplaatsers van deze week
Geen gebruiker

Meest actieve berichtenplaatsers van deze maand
Geen gebruiker

Wie is er online?
Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 16. Dit aantal is bereikt op di sep 05, 2023 2:10 pm.

Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen Empty Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen

Bericht van Volkstorm zo okt 07, 2018 9:04 am

RVF Nederland zal op zaterdag 10 november demonstreren tegen het faciliteren van linksextremisten door de gemeente Nijmegen. Gelegaliseerd kraakpand “De Grote Broek”, dat door de gemeente Nijmegen was opgekocht en nu in bezit is van woningcoöperatie Standvast, is een broedplaats voor linksextremisme. [1] Het bied onderdak aan tal van linksextremistische organisaties die daar een vrijplaats vinden om hun – soms gewelddadige – activiteiten te ontplooien en zo nieuwe jongeren te werven en te radicaliseren.

Daarmee zijn burgemeester Bruls, de gemeenteraad en woningcoöperatie Standvast medeverantwoordelijk voor het faciliteren van linksextremisme in de stad, dat door sommige partijen zoals de PvdA en GL zelfs actief ondersteund wordt. Recent werd dit nog weer eens bevestigd toen de Nijmeegse gemeenteraad vorige week tot het absurde besluit kwam om geld bedoelt om de radicalisering van moslims tegen te gaan, te gebruiken tegen vermeend “rechtsextremisme”. [2] Ondertussen worden linksextremistische organisaties in Nijmegen gedoogd en zelfs onderdak geboden in De Grote Broek.

De Grote Broek biedt onder meer onderdak aan linksextremistische organisaties zoals de Anarchist Black Cross, die anarchistische criminelen, terroristen en geweldplegers in gevangenschap ondersteunt. Ook de Anarchistische Groep Nijmegen en Antifascistische Actie – die soms onder de gelegenheidsnaam “Nijmegen tegen racisme” opereert – zijn actief in het pand. Deze linksextremistische actiegroepen hebben meermaals geprobeert om met geweld demonstraties van politieke tegenstanders te verstoren [3]. Zo waren enkele activisten van deze groep nog betrokken bij de grootschalige rellen bij de G20 in de Duitse stad Hamburg van 2017. Deze linksextremisten worden door burgemeester Bruls en de Nijmeegse gemeenteraad geen strobreed in de weg gelegd en waar mogelijk zelfs geholpen!

Dat de Nederlandse overheid blind is voor het probleem van linksextremisme wordt al langer erkend. [4] Wij zijn dat echter niet! We eisen de onmiddellijke sluiting van linksextremistische broedplaatsen zoals De Grote Broek.

Geen tolerantie voor linksextremisme in Nijmegen!

Meer informatie: https://logr.org/rvfnederland/2018/10/06/10-nov-demonstreer-mee-tegen-linksextremisme-in-nijmegen/

Noten:

[1] https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Grote_Broek
[2] https://www.gelderlander.nl/nijmegen/nijmegen-focust-niet-alleen-op-jihadi-s-ook-op-rechtse-extremisten~ab550578/
[3] https://stopantifa.wordpress.com/category/anti-fascistische-actie-afa/
[4] https://www.ad.nl/binnenland/extreemlinks-gaat-vaak-vrijuit~aedcce5e/

Volkstorm
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen Empty Re: Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen

Bericht van Johan zo okt 07, 2018 3:05 pm

In Den Haag had men de Blauwe aanslag *1 , toen dat gesloopt werd zijn ze verhuist naan de grote pyr *2 , een soortgelijke situatie als in Nijmegen lijkt me.

In Den Haag zijn in het verleden talloze acties gevoerd tegen het huisvesten van dit geitenwollen sokken gespuis,geholpen heeft het geen ene moer,neem aan dat het in Nijmegen niet anders zal zijn.Dus wat denkt u te bereiken met deze actie?

*1 https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Blauwe_Aanslag

*2 https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Pyr_(schoolgebouw)
Johan
Johan

Punten : 916
Reputatie : 84

http://www.volkstaat.eu/

Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen Empty Re: Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen

Bericht van Gast zo okt 07, 2018 3:17 pm

Dat tuig zal wel net als in Duitsland door de overheid gesponsord worden! Ik denk dat we met een klein groepje nog risico lopen ook, tegen deze terroristen! We moeten dan veel volk op de been kunnen brengen!

Gast
Gast

Bericht van Totenkopf zo okt 07, 2018 5:02 pm

Uiteraard gaan we dit soort zaken niet openlijk op het internet bespreken. Het volgende kunnen we er wel over kwijt: Dat andere acties in het verleden wellicht niet gewerkt hebben, betekend natuurlijk niet dat men het daarom maar op moet geven. Als we niet bereid zijn te volharden, dan zijn we natuurlijk snel klaar met de strijd.

Dmv deze demonstratie zal er aandacht gevraagt worden voor de hypocrisie van de gemeente Nijmegen, die het klaarblijkelijk nodig vind vermeend moslim- en rechtsextremisme te bestrijden om tegelijkertijd linksextremisme te gedogen en actief te ondersteunen door hen van een vrijplaats te voor zien. Niemand heeft illusies dat Bruls gelijk die tent sluit, maar dmv bewustwording onder het bredere publiek hopen we zo in ieder geval de maatschappelijke discussie over dit soort schijnheilig beleid aan te wakkeren. Als niemand zijn bek over dit soort zaken open trekt, zal er ook nooit iets veranderen. Wij zullen ons er niet zo maar bij neerleggen dat er nog dit soort rode bolwerken in Nederland bestaan.

Totenkopf
Gast

Bericht van Johan zo okt 07, 2018 5:11 pm

ss-Heinrich schreef:Dat tuig zal wel net als in Duitsland door de overheid gesponsord worden! Ik denk dat we met een klein groepje nog risico lopen ook, tegen deze terroristen! We moeten dan veel volk op de been kunnen brengen!

Dat is algemeen bekend dacht ik zo dat de linkse kliek vertakking heeft die hun financieren,maar daar gaat het niet om in deze.
Het punt is dat men hiertegen wil demonstreren,{op zich prima en staat een ieder vrij},zonder enig uitzicht dat er iets zal veranderen aan de situatie.

Dus zal deze actie geen zoden aan de dijk zetten,ik heb er geen lijst van echter ik denk dat er meerdere van dit soort linkse broeinesten zijn in het land.

Men zou de gedachte moeten laten gaan hoe dergelijke broeinesten te stoppen/ontmantelen,in plaats van ze aandacht te geven/er nutteloze energie aan te verspillen/de zooi op provocatie te laten uitlopen,waarbij men aan het kortste eind zal trekken/..........enz
Johan
Johan

Bericht van Totenkopf zo okt 07, 2018 5:58 pm

Ik denk dat het simpele feit dat nationale activisten in voorheen rode bolwerken voet aan grond winnen en zich zonder noemenswaardige tegenstand zich daar kunnen bewegen het tegendeel bewijst.

Verder kunnen we discusseren over actievormen, maar valt het moeilijk te ontkennen dat om een beweging uit te bouwen profilering en zichtbare aanwezigheid op straat / gemeenschap een belangrijke vereiste is.

Natuurlijk moet demonstreren niet de enige focus zijn, maar het dient om meerdere redenen ook niet verwaarloost te worden.

Wij zijn altijd bereid de discussie aan te gaan met gelijkgezinden over actievormen en de doelstellingen die we ermee voor ogen hebben te bespreken. Maar ik hoop dat ook jij begrijpt dat een openbaar internetforum daar niet de plaats voor is.

Totenkopf
Gast

Bericht van Johan zo okt 07, 2018 8:31 pm

Totenkopf @

Ik weet niet waar u op doelt betreffende dat ; "nationale activisten in voorheen rode bolwerken voet aan grond winnen en zich zonder noemenswaardige tegenstand zich daar kunnen bewegen het tegendeel bewijst." , enige toelichting indien mogelijk.

Met u eens dat het als organisatie naar buiten treden belangrijk is om zaken in de openbaarheid te brengen,maar dan het vervolg daaraan is een ander punt.Zoals u al aangeeft is het niet wijselijk om dat in het openbaar te bespreken [vandaar hebben we ook een besloten gedeelte hier op het forum om zaken enigszins "vrijelijk" te kunnen bespreken/verder te verwijzen}.

Discussie met gelijkgezinden kan waardevol zijn,mits daarbij de intentie bestaat om van daaruit iets te ondernemen.Het samenkomen om naar het volgende kwek evenement toe te werken heeft geen nut,praatgroepen zijn er al zat en alleen maar gekwek zal niets brengen.

Johan
Johan

Bericht van Totenkopf ma okt 08, 2018 1:25 pm

"Ik weet niet waar u op doelt betreffende dat ; "nationale activisten in voorheen rode bolwerken voet aan grond winnen en zich zonder noemenswaardige tegenstand zich daar kunnen bewegen het tegendeel bewijst." , enige toelichting indien mogelijk."

Vroeger werden demonstraties en acties in deze bolwerken onmogelijk gemaakt, tegenwoordig is daar geen sprake meer van. Dat is het gevolg van een verrechtsend klimaat, wat naast nieuwe uitdagingen ook zeker nieuwe kansen bied.

"Met u eens dat het als organisatie naar buiten treden belangrijk is om zaken in de openbaarheid te brengen,maar dan het vervolg daaraan is een ander punt.Zoals u al aangeeft is het niet wijselijk om dat in het openbaar te bespreken [vandaar hebben we ook een besloten gedeelte hier op het forum om zaken enigszins "vrijelijk" te kunnen bespreken/verder te verwijzen}."

Internet is per definitie niet "besloten".

"Discussie met gelijkgezinden kan waardevol zijn,mits daarbij de intentie bestaat om van daaruit iets te ondernemen.Het samenkomen om naar het volgende kwek evenement toe te werken heeft geen nut,praatgroepen zijn er al zat en alleen maar gekwek zal niets brengen."

Ik vraag me af wat hier met "kwek evenement" bedoelt wordt? Maar straatacties zijn altijd nog zinvoller en effectiever dan eindeloos op internet klagen of oneindig voorbereiden op de lang verwachte RaHoWa.

Totenkopf
Gast

Bericht van Gast ma okt 08, 2018 3:36 pm

Als ik goed ter been was zou ik graag meedoen aan deze actie,  maar als links gaat meppen, kan ik niet op tijd wegkomen, bovendien kan ik maar een goede 150 meter lopen!

Gast
Gast

Bericht van Johan wo okt 10, 2018 8:14 am

Totenkopf schreef:Vroeger werden demonstraties en acties in deze bolwerken onmogelijk gemaakt, tegenwoordig is daar geen sprake meer van. Dat is het gevolg van een verrechtsend klimaat, wat naast nieuwe uitdagingen ook zeker nieuwe kansen bied.

Ik vraag me af wat hier met "kwek evenement" bedoelt wordt? Maar straatacties zijn altijd nog zinvoller en effectiever dan eindeloos op internet klagen of oneindig voorbereiden op de lang verwachte RaHoWa.

Vroeger ging het er inderdaad wat harder aan toe {in Den Haag zijn in het verleden de nodige klappen gevallen tussen linkse en rechtse groepen}.Dat zou nu minder zijn door een toename van rechts???

Met dergelijke evenementen doel ik op "gezellige" samenkomsten waar veel gepraat word maar uiteindelijk niets tot weinig uit voort komt.
Johan
Johan

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: