Meest actieve berichtenplaatsers van deze week
ss-Heinrich

Johan

dersturmer

Werner Heisenberg

August Schultz

Meest actieve berichtenplaatsers van deze maand
Johan

ss-Heinrich

Werner Heisenberg

Skinhead

Bertus

dinghal

Frysk

August Schultz

dersturmer

Wie is er online?
Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 8. Dit aantal is bereikt op za jul 21, 2018 8:05 am.

Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Re: Zaterdag 10 november: Anti-Antifa Demonstratie in Nijmegen

Bericht van ss-Heinrich op wo okt 10, 2018 10:53 am

Ik denk dat het klimaat juist radicaler wordt! Links tolereerd rechts niet en wordt juist alleen maar agressiever!
ss-Heinrich

Punten : 462
Reputatie : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van Totenkopf op wo okt 10, 2018 6:42 pm

EXTREEMRECHTS DEMONSTREERT VOLGENDE MAAND BIJ VOORMALIG KRAAKPAND DE GROTE BROEK

Extreemrechts demonstreert volgende maand bij voormalig kraakpand De Grote Broek Gepubliceerd op 10-10-2018 14:22 | Regio Nijmegen Foto: Ruben Biemond

NIJMEGEN – Het extreemrechtse Racial Volunteer Force (RVF) is van plan om op 10 november te demonstreren tegenover het voormalig kraakpand 'De Grote Broek'. Volgens het RVF faciliteert de gemeente Nijmegen onderdak aan "linksextremistische organisaties die daar een vrijplaats vinden om hun – soms gewelddadige – activiteiten te ontplooien."

Een woordvoerder van de gemeente Nijmegen bevestigt dat de extreemrechtse organisatie een aanvraag bij de gemeente heeft ingediend. Eventuele tegendemonstranten hebben zich nog niet bij de gemeente gemeld. Op de Facebook-pagina van Antifa Oost-Nederland reageert de extreemlinkse antifascistische organisatie op de aangemelde demonstratie met: "Tot dan" en "#fcknzs", oftewel: 'fuck nazi's'.  Bij verdere navraag geven zij aan niet te weten of zij aanwezig zullen zijn.

Kans op escalatie
Of de gemeente extra politie gaat inzetten om een mogelijke escalatie te voorkomen, is nog niet bekend. "Wat de gemeente doet bij een aanvraag van een demonstratie is in contact treden met de betrokken partijen. Dan worden er afspraken gemaakt en bekijken we de omstandigheden. Dat is nog niet gebeurd, maar de demonstratie is pas over een maandje, dus dat komt tegen die tijd wel aan de orde", aldus de woordvoerder.

Radicalisering
Op de website van het RVF staat dat De Grote Broek 'gewelddadige activiteiten ontplooit' en daarmee 'nieuwe jongeren werven en radicaliseren'. "Zoals onlangs ook in het collegevoorstel valt te lezen: in onze radicaliseringsaanpak houden we verschillende groepen in de gaten," vertelt de gemeentewoordvoerder. "Dat zijn zowel linkse als rechtse groeperingen."

Of dat betekent dat ook De Grote Broek in de gaten wordt gehouden, wil de woordvoerder niet kwijt: "Dat weet ik niet precies, en als ik het wel zou weten dan zal ik dat natuurlijk niet zeggen," besluit de woordvoerder.

De gemeente ziet met enige regelmaat 'aanhoudend', zo niet 'toenemend' rechtsextremistische signalen met een dreiging van openlijk geweld. Echt acuut gevaar is niet aanwezig, maar er lijkt wel meer draagvlak voor rechtsextremisme te ontstaan. Deze bevindingen zijn in een collegevoorstel van eind september bekend gemaakt.

Bron: R7N.nl

Totenkopf
Gast

Bericht van Totenkopf op wo okt 10, 2018 6:50 pm

@Johan Dan zijn we het daarover eens, kwek evenementen dragen inderdaad weinig bij aan de strijd.

Ook klopt het dat het er vroeger harder aan toe ging. De reden dat de politieke correctheid op zijn retour is en het politieke klimaat sterk verrechtst, zorgt ervoor dat het draagvlak voor radicaal links en hun acties afneemt en zij zich dus niet zo makkelijk meer gewelddadig kunnen manifesteren. Ze zijn hun maatschappelijke rugdekking (deels) kwijt. Dat is voordelig, ware het niet dat met het koosjernationalisme een nieuw soort, wellicht gevaarlijkere vijand zijn intrede heeft gedaan. Maar daar zal ook zeker nog tegen geagiteert gaan worden.

Totenkopf
Gast

Bericht van Johan op wo okt 10, 2018 7:13 pm

@Totenkopf,dank u voor de reactie waar ik me zeer wel in kan vinden.

Met de volgende kanttekening ; ik durf niet te zeggen dat de "verrechtsing" binnen links de oorzaak is dat men minder "heftig" naar buiten treed , zelf heb ik de gedachte dat links in het verleden meer lokaal georiënteerd was en zich nu alleen toespeelt op landelijke zaken {zoals de volksvervanging cq het importeren van volksvreemde lieden en dergelijke}.

Kosher "nationalisten" zijn zeer zeker een grote bedreiging dan de linkse kliek,{de tegenstellingen moeten duidelijk zijn,bij links weten we waar we aan toe zijn[volledig tegen ons],op rechts zijn door toedoen van de kosher kliek zaken weggekaapt en verdeeld}.

Elke organisatie die het werkelijke probleem benoemt en ageert tegen kosher "nationalisten" verdient in mijn ogen steun.

Groet Johan.
Johan

Punten : 665
Reputatie : 64

http://www.volkstaat.eu/

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven